Piramitler nasıl inşa edildi? – 3

Piramitler nasıl inşa edildi? – 3
“Piramitler nasıl inşa edildi?” serisinin 3. ve son yazısında; Davidovits’in elini güçlendiren bazı delilleri, kireçtaşı bloğu üretme deneyine ait fotoğrafları ve konuyla ilgili videoların bağlantılarını bulacaksınız.

Prof. Davidovits’in, piramitlerin kayaların oyulmasıyla yapılmadığına dair bazı deliller bulduğundan ve karışımı labaratuar ortamında yeniden üretebildiğinden önceki yazımızda bahsetmiştik.

Bu yazımızda da fazla detaya girmeden, konuyu genel hatlarıyla aktarmaya çalışacağız. Ayrıntılı bilgi için Fransız Jeopolimer Enstitüsünün ilgili sayfasından yararlanabilirsiniz.

Davidovits’in teorisini “fazla akıllıca” bulan bilim adamlarını sıkıntıya düşürecek gerçeklerden biri de Irtysen Anıtı’ydı.

Irtysen Anıtı, Paris’te Louvre Müzesinde yer alan 4000 yıllık bir taş anıt. Anıtta, MÖ 2000’li yıllarda yaşamış Irtysen isimli ruhban sınıfı baş ustasının otobiyografisi yer alıyor.

Yazıda Irtysen, taş anıtlar yapabilmeye yarayan “gizli bir bilgi”ye sahip olduğundan bahsediyor. Dikkat buyurun, ifadesi ilginç:

“Taşları oyarak değil, kalıplara dökerek taş anıtlar üretmek”

Prof. Davidovits, araştırmalarını sürdürürken Sehel Anıtı’yla da karşılaşır. Bu anıt ilk olarak 1889’da bulunmuştur; fakat o dönemde kimya bilimi hiyeroglif çözümüne entegre edilmediğinden, taş yapımıyla ilgili formülleri içeren kısımlar anlaşılamamıştır.

Profesör, hiyeroglifte yer alan; oturan insan ve üzerinde göz ifadesinin ARI kelimesiyle karşılandığını bilmektedir. ARI, “şekle sokmak” anlamına gelmektedir.

Hiyeroglifteki şekillerden birinde ARI’ya ekleme yapıldığı dikkat çekmektedir. Bu ekleme, oturan insan figürünün yanına eklenmiş yarım daire ve üzerinde göğe uzanmış iki el motifidir.

Yeni şekle ARI-KAT adı verilir. Davidovits, bu ifadenin “insan yapımı mineralli veya sentetik madde” anlamına geldiğini anlamakta gecikmez.

İsterseniz şimdi de piramitlerde kullanılan kireçtaşı bloklarının nasıl üretilebileceğini fotoğraflarıyla görelim:

1. Yumuşak Kireçtaşı:

Fotoğraf 1

2. Natron Tuzu (Sodyum Karbonat):

Natron tuzu, su ve kireçtaşı iyice karıştırılır.

3. Kireç:

Fotoğraf 2

Kireç, kireçtaşlarının ufalanmasıyla ortaya çıkabileceği gibi, yanmış bitkilerin küllerinde de yoğun olarak bulunur. Bu sebeple, rahiplerin Mısır’ın her tarafından bitki külleri toplamış olabilecekleri tahmin ediliyor.

4. Kostik Soda:

Fotoğraf 3

Kostik Soda, bir nevi katalizör olarak kimyasal reaksiyonları hızlandırmakta kullanılır.

Karışım çimento halini alır. İşçiler, fosil kabukları, Nil yatağından alınan kil ve kireçtaşı parçalarını çimentoya karıştırırlar.

Karışım kalıplara dökülür ve gölgede kurumaya bırakılır. Çünkü yakıcı güneşte kalan karışım çatlayabilir.

Fotoğraf 4

Giza’daki büyük piramitlerde, kaya blokları bu teknikle bulundukları yerde üretildiler. Böylece binlerce kilo ağırlığındaki blokları yerden çok yükseklere çıkarmalarına gerek kalmadı.

Fotoğraf 5

Fotoğraflar, Jeopolimer Enstitüsü’nün web sitesinden alınmıştır. Mısır’da uygulanan teknik esas alınarak yapılan deney sonucunda, ortaya 12 tonluk kireçtaşı bloğu çıktı.

Piramitlerde kullanılan formül, elbette deneyde uygulanandan farklıydı. Fransız kireci, eski Mısır’da kullanılan reaktif tik içerikli kireçten farklılıklar gösteriyordu. Piramitlerin formülü, küçük blokların üretilmesine elverişsizdi.

Deneyde aynı formülün kullanılamamasının bir diğer sebebi de, piramitlerden örnek alınmasına izin verilmiyor olması.

Sonuçta, deney birebir gerçekleri yansıtmasa da; gerçeğinden ayırt edilemeyecek kalitede kireç taşı kayalarının üretilebileceğinin bir ispatı oldu.

Serinin Diğer Yazıları:

Piramitler nasıl inşa edildi? – 1
Piramitler nasıl inşa edildi? – 2

Sevebilirsin...

8 Yanıt

  1. opereysin dedi ki:

    Bir REFERRER problemi var. Jeopolimer enstitüsünün sayfasından verilen linklere ulaşabilirsiniz.

  2. kültablası dedi ki:

    gerçekten harika…kümya dan hiç anlamam. adı geçen molekülleri bilmem ama ispatlanmış bi gerçek bu…

    saygılar… neden bunu çok az kişi biliyo…artık mısırlılara diil doğaya (herşeyin yuvası) hayret edelim….

  3. emre dedi ki:

    ya bence geçmişle fazla uğraşmamak gerekir sadece wayy bee diyip geçmek en iyisi yoksa içinden çıkılmaz bi hal alıyo** bir sürü soru öle deil mi?

  4. Ufuk dedi ki:

    Selam arkadaşlar.Yazıyı okudum gerçekten çok beğendim.Bende birşeyler söylemek istiyorum.Geçen televizyona şöyle bir göz atıyordum.Discovery Channel da piramitlerle ilgili bir tartışma programı vardı.Sanırım NASA’dan bir bilim adamı ortaya tezini sunmaktaydı.Aslında tez değil, sanki birebir ispatıydı bu yapılanların.Adam birkaç fotoğraf çıkardı.Fotoğraflar bir dünya uydusu tarafında n çekilmiş bilgileri içeriyordu.Fotoğrafta Mars’tan alınmış kare kare kesitler bulunuyordu.Mars’ta tıpkı dünyadaki gibi piramitler ve mısır sfenksi bulunuyordu.Arkadaşlar adam dünyadaki piramitleri gösterdi.(Tepeden çekilmiş hallerini.) Her ayrıntısına kadar aynı.Derse geç kaldığımdan devamını izleyemedim 🙁
    SAYGILAR!

  5. mas!s yenice dedi ki:

    ufuk kardesım. Nat. programın adını hatrlıomusun ??

  6. ömer dedi ki:

    ufuk programın adı neydi 🙁

  7. kasirga0726 dedi ki:

    Bence mantıklı diyorum ve böyleyse gizemide çözülmüş oluyor..

  8. halil dedi ki:

    arkadaslar , yazınızı okudum mantıga uygun yazıyor hersey ancak priamitleri defalarca görmüş biriyim ve işimde doğla taşlarla ugrasmak mermeri graniti bazaltı 100 metreden tanırım ve piramitlerde kullanılan taşlar kireç taşı filan değil granittir. mısır muzesınde de çogu heykel granitten yapılmısıtır ve bu bizim çogu evde mutfaklarda tezgah olarak gördüğümüz rossy pink yada zili red dedıgımız içinde kırmızı yada pembe noktalar olan granit cinsidir. benım herseferınde gittigimde aklıma buzamana kadar tek mantıklı gelen yapılma seklı ıse , eskıden nil nehrinin piramitlerin oldugu yerın dıbıne kadar gelen bır kolu oldugudur firavunun gemısı bıle orda bulunmaktadır orda bır su yolu olmasaydı o gemının orda ne işi var . cok uzatmayacagım ancak bana mantıklı gelen yapılma seklı suyolu ile oraya tasların geldıgı vede tasları yukarı tasımak için tabanı kumdan olan yollar actıkalrını ( kayganlık saglaması için) bu sekılde yukarı kaydırarak tasındıgıdır. taşların çogu nizamı degildir , ve degil 70 ton ben orda 10 tonluk bile tek parça bır tasın oldugunu sanmıyorum okadar buyuk parclar yok sadece tabanda 1 kac kattakıler bıraz buyuk oda olsun olsun 7 8 ton . dünya yıllardır bunu çözmeye calısyorda bizim afyaonumuzdan cıkan güzelim mermerler dünyanın heryerıne gitmistir ve sanat harıkası eserler yapılmıstır. bunu arastırsınlar ozaman nasıl kesıldı nasıl tasındı nasıl işlendi bence bunları bı arastırın emın olun gerı kalmaz , sonucta teknolojı de vinc de arabada her ıkı zamanda da yoktu . kolay gelsın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir