Piramitler nasıl inşa edildi? – 1

Piramitler nasıl inşa edildi? – 1

Dünyanın her yerinde ilkokul çağındaki çocuklara, piramitlerin binlerce kölenin on yıllar boyu süren çalışması ile yapıldığı öğretilir. Hatta şimdi dışarıya çıkıp gördüğünüz ilk yüz kişiye piramitlerin nasıl inşa edildiğini sorsanız, çoğunun vereceği cevap bundan çok da farklı olmaz. Kolay bir açıklamadır ve “5 işçi 10 metre duvarı 3 günde inşa ederse…” tarzı matematik sorularına alışkın olan gençliğimiz için -Orta yaşlardakiler de alışkındır- çok da gerçekçidir. Neticede binlerce kişiyi yeterince korkutarak onlara Japon istiklal marşını tersten okutturabilirsiniz, neden aynı yöntemle 5 milyon kaya bloğu bir plana göre yerleştirilemesin?

Elbette kimse böyle bir projenin kolaylıkla yapıldığını iddia etmiyor. Ama bazı şeylerin sır olarak kalmasındansa, mantıklı yada mantıksız bir açıklama getirip üzerini örtmek herkesin daha çok işine geliyor. Peki bir soru soralım: Eğer bu tez yeterince mantıklıysa, neden araştırmacıların en gözde konularından biri hâlâ ve hâlâ piramitler?

Çünkü kölelerin taşları kilometrelerce ötede söküp piramitlere kadar getirmesi için, iki şeye şiddetle ihtiyaç duyulacaktır ki, bunları gerektikleri kadar (Yazının ilerleyen yerlerinde göreceğiz) bulmak o zamanın şartlarında neredeyse imkansızdır:

  1. Çok fazla zaman
  2. Çok fazla köle

Büyük Keops piramiti, yaklaşık 2.5 milyon kaya bloğundan oluşmuştur. Bu kaya bloklarının çoğu yaklaşık 2 ton ağırlığındadır ve taşınması için en az 60 kişi gerekmektedir.

60 kişiyi duyunca dudağınız uçuklamasın, dahası geliyor. Bu kayaların bazıları 70 ton ağırlığındadır. Üstelik piramidin zemininde değil, yaklaşık 40 metre yüksekte bulunmuştur. Eski Mısırlılar o dönemde henüz vinci üretemediklerinden, böyle bir kaya bloğunu insan gücüyle taşımak zorundadırlar ve 70 tonluk bir bloğu taşımak için -sıkı durun- 2000 kişiden fazlası gerekir.

Firavun kelimesi, bildiğiniz gibi Kıptî (Eski Mısır uygarlığı) hükümdarlarına verilen genel bir isim; Sultan gibi… Firavun Keops’un 20 yıllık hükümdarlığı süresince bu piramidin bitirildiğini düşünecek olursak, tahta çıktığı günden itibaren her gün yaklaşık 400 bloğun yerine yerleştirilmesi gerektiğini anlarız.

Hadi bunların hepsini geçtik diyelim. Yeterli işçiyi ve zamanı bir şekilde buldunuz. Her şey hazır. Peki sizce ellerindeki basit aletlerle, Mısırlılar piramitleri oluşturan kayaları nasıl kestiler? Piramitlere en yakın taş kaynağı, kilometrelerce ötedeydi.

Hatırlarsanız yakın zamanda, kar kuyularından buz kütleleri çıkarıp şehre getiren işçilerle ilgili bir haber medyada yer almıştı. İşçilerin bir tek sıkıntısı vardı: Buzu yanlış kesenler, işe yaramaz küçük parçalar oluşmasına sebep oluyorlardı.

Piramitlerin yapımında kullanıldığı iddia edilen kireçtaşı da, verdiğimiz örnekteki gibi, kesilirken çok çabuk parçalanır. 5 milyon ton kireçtaşı bloğunun kesildiğine inanıldığına göre, geride tonlarca işe yaramaz parça ve yığınla kırık kaya bloğu kalması gerekirdi.

Fakat şu ana kadar bunu gösterebilecek herhangi bir delile rastlanmadı.

Mısırlıların basit aletler kullandığını söylemiştik. Peki sizce sert metallerden yoksun bir medeniyet, nasıl olur da 10 farklı boyutta taşı, boyutlarında en ufak bir oynama olmadan kesmeyi başarır? Taşların tam istenilen boyutta kesilmesi çok önemlidir, çünkü küçük bir kesim hatası bile dikey bağlantılarda geri dönülemeyecek hatalara sebep olabilir.

Acaba bitişik bloklar arasındaki bağlantılar nasıl bu kadar doğru bir şekilde ayarlanabildi? Dikkat buyurun, milyonlarca bloğun arasındaki yatay ve dikey bağlantılarda 2 mm’den fazla sapma yok! Bu kadar blok nasıl oldu da motorlu aletlerin veya elmas kesicilerin yardımı olmadan istenilen seviyeye getirilebildi?

Peki taşların kesilmesinden taşınmasına, akıllarda pek çok soru işareti bırakan “Vur sırtına taşıyıver!” teorisinden siz de şüphelenmeye başlamadınız mı?

Piramitlerle ilgili akıllara takılan bütün sorular, ortaya atılan bir teoriyle cevaplandı. Bu teori, daha önce ortaya atılan fikirlerden oldukça farklıydı. Ne milyonlarca işçiden, ne tahta tahteravallilerden, ne de uzaylılardan bahsediyordu.

Bu teori farklıydı, çünkü kayaların yerinde oluşturulduğunu söylüyordu!

Devam edecek…

Serinin Diğer Yazıları:
Piramitler nasıl inşa edildi? – 2
Piramitler nasıl inşa edildi? – 3

Sevebilirsin...

58 Yanıt

  1. mustafa ipek dedi ki:

    slm arkadaslar. Bence piramit olayının inşa kısmı tamamen seviye seviye yapılmış ve her taş bloktan sonra ikinci bloğa kadar kum tepelerı olusturulmuş ve bu şekilde devasa bir tepe ve ihtişam dolu piramit meydana gelmiş ve o kumları piramitlerın yanından alınca geriye kalan, dünyanın 7 harikasından biri olmuş derım. Tabi ki bu tamamen benim teorim. Biraz düşünmek gerekir.

  2. sevil dedi ki:

    bir süredir ilgileniyorum mısır tarihiyle.milyonlarca kez sormuşumdur bu soruyu kendime,tıpkı piramitlerle ilgilenen herkes gibi.araştırmalarımda birkaç rivayet ve iddeadan başka birşey ile dolduramadım dosyalarımı.yazılı ve yazısız her kaynak kafamın daha çok karışmasına neden olurken bir yandan da beni çıkmaza sürükledi.bahsettiğimiz dönemdeki gelişmişlik seviyesini düşünecek olursak,dünyanın yedi harikasından biri olan piramitler aynı zamanda ayakta kalabilen ve günümüze gelebilen tek HARİKADIR ve doğaüstü bir olaydır.

  3. murat kaya dedi ki:

    “İnsan zamandan korkar, zamansa piramitlerden”
    Birşey söyleme gereği duyanlar bu sözü okusun ve bir şekilde bunun üzerinde yorum yapsınlar. Bazı şeylerin gizemli kalması insanı daha da cazip kılıyor. Nice doğru bildiğimiz şeyler bugün yalan olarak karşımızda duruyor. Belki bir zaman gelecek piramitler hakkında bildiğimiz şeylerde bunun gibi olacak.

  4. davut dedi ki:

    guzel iyi bir calışma devamını bekliyorum

  5. ali dedi ki:

    bence cevap basit mısırda en bol bulunan nedir?……kum evet kumu bizim cağda kullandığımız çimentoya benzer bir karısımla karıştırıp, kalıplara dökup,tas blokları oluşturup yaptılar.kerpiçten ev yapar gibi.belkide karısımın ham maddesının teki kirectı kireç günümüzdede kullanılıyor.bloklar aslında kireç tası değil kirec ve başka şeylerle karıştırılmış kum olabilir.

    • fulya dedi ki:

      kesinlikle aynı düşünceyi savunuyorum. çünkü zaten piramitlerde kullanılan taşların içeriği normal taşlar gibi değildir. içerideki atmosferin normal olmaması, taşların içeriğinden kaynaklanıyor bence. bir diğer arkadaşın yazdığı gibi, kum tepeler oluşturularak kolaylık sağlanmıştır.

    • emre dedi ki:

      Arkadaşlar biliyoruz ki tamirciler arabaları altından su ile hava akımı yaparak kaldırıyorlar kaldıraç şeklinde. Acaba piramitlerin şeklini yaparak o kaldıraçla kaldırmış olabilirler mi?

  6. Hakan dedi ki:

    Çalışma mantıklı temeller üzerine oturuyor gibi görünüyor. Piramitlerin nasıl inşa edildiği üzerine en mantıklı yazı olmuş bile diyebilirim.

  7. MuSK@ dedi ki:

    Bence üstün zekalı insanların yapıtlarıyla karşı karşıyayız. Ama ne olursa olsun şunu düşünmek gerekir;
    bu piramitler gerçekten insan gücüyle mi yapıldı?

  8. halil ibrahim dedi ki:

    bence bu yapılar o zamanın koşullarında insan eliyle yapılması imkansız şeyler.onlar hakkında yapılan bu kadar araştırmalara baktığımızda karşımıza çıkanlar doğa üstü güçlerin kullanıldığını bana kanıtlıyor sizi bilmem. ben bu kadar şeyin tesadüf olabileceğine inanmıyorum.bilimin zirveye ulaştığı bu noktada hala bunun gizemine varamamak beni gerçekten çok düşündürüyor.belkide ilerde bu doğa üstü yapıtlar bilime çok şey katacak.bilim birikimini geçmişe borçludur ve gelecektede borçlu kalacak.

  9. abid dedi ki:

    belki de şu an insanlığın bilimde çok ileri olduğunu iddaa etmekten daha aptalca bişey yok diye düşünüyorum.Pramitler bize bunun bir kanıtıdır,diye düşünüyorum.Ey insanlık,insanoğlu bir zamanlar bilimde daha da ileri bir noktadaydı……..diyorum………Kesin olan tek şey bu olsa gerek.

  10. SIHIYE dedi ki:

    Bu konuda bende Ali arkadaşımızın dediklerine katılıyorum yanlız yapımında kullanılan kalıpların üzerindeyken yapıldığına inanıyorum.Yani piramidin üzerindeyken,bi önceki blok taşın üzerine yapılan kalıbın içine bi yenisi, yani yeni dökülen harç.Bu şekilde yapıldıklarından eminim çünkü başka bi açıklaması yok ve olamazda.

  11. serhat dedi ki:

    Sevil hanıma katılıyorum bence de piramitler insan yapımı değildir başka bir açıklama bulmak gerçekten zor.Ayrıca Türçeye verdiğiniz önemden dolayı sizi tebrik ediyorum.

  12. serhan dedi ki:

    Arkadaşlar benim bildiğim ve araştırdığım kadarıyla tüm söylenenler neredeyse imkansız bu derece ağır kütleli taşları oraya asla koyamazlar çünkü yeterli imkan yoktu ve bir bilim adamına göre mısırlılar betonu buldu ve ona sekil vererek metrelerce yukarı cıktılar bu sizcede mantıklı değil mi?

  13. volkan dedi ki:

    ne yani o zamanlar pramitleri uzaydan geldilerde mi yaptılar bırakın bu işleri öyle bişey yok. O insanlar zamanında çaresizliğin verdiği ve o zamanın teknolajısını kullandılar kendılerını zorladılar ve en ıyısını yaptılar, biz şimdi meyvenin suyunu almak için robot kullanıyoruz yani bizim mantığımız almaz bunu. anlamak zor ama yapmışlar işte bırakın uzaylı hıkayelerini felan akıl gucu bu AKIL

  14. kaan dedi ki:

    volkan kendi kendine sinir küpü olmuş. Çok güldüm yahu, adam kendi kendine başlamış ne yani uzaylılar mı yaptı o zaman diye.. sonra da dediği lafa kızmaya başlamış bırakın bu işleri diye.. ardından hepimizin mantığının seviyesini belirlemiş “yani bizim mantığımız almaz bunu” diyerekten. en son kopartan nokta ise AKIL diye bide büyük harflerle yazmış. Ya bilmiyorum ben çok güldüm.

  15. İsmim ne ? dedi ki:

    Değerli arkadaşlar selamlar. Sizle paylaşmak istediğim iki üç şey var, biliyoruz ki piramitler birer mezar niteliğindedir ve o şekilde yapıldığını ortaya koyabiliyoruz fakat kimsenin düşünemediği bir şey var ki bu da nasıl ve neden yapılmak istendiği. Kimin nasıl yaptığı bence önemsiz. Ama insan gücünün mantığa ermeyeceği bir şekilde imkansızın ötesinde bir yerde bu anıtlar sırrı inanıyorum ki çözülemeyecek bizim de burda yer altında çıkması uzayı uzaylısı her kimi yaptıysa yaptı ama 20 yıl içinde onlarca ton taş düşünmek insan beynini yoruyor…

  16. besile dedi ki:

    Bu topraklarda bizden önce yaşamış olan diğer sivilizasyonların gelişme şeklini,seviyesini,gücünü bilemeyiz,kimden yardim aldıklarını da.Belki ziyaretçileri vardi.Onlara herşeyi öğreten,yardım eden ziyaretçiler.İnsan gücünün yerersiz olduğu kesin ama başaramıyacağı bırşey yok bence…

  17. Morpheous dedi ki:

    Sevgili arkadaşlar,bu piramtilerin nasıl yapıldığını bugünkü teknoloji bile çözemiyor bence hiç boşyere kafa yormayınız.Pramitlerden en büyüğü olan Keops pramitinin içinde yatan firavunun odasına yılda sadece 2 kere güneş ışığı giriyo.1.si firavun tahta çıktığı zman 2.si ise firavun öldüğü zman.hadi o taşları oraya bi şekilde getirip yerleştirdiler diyelim peki ya buna ne demeli? Şu uzaylı muhabbetini de kim çıkardıysa artık Hey Allah ım ya 🙂

  18. yavuzhan dedi ki:

    bence o zamanlar zaman vardi neden olmasın insanlar zamanını değerlendirmeyi biliyorlardı birde bize bakın teknoloji bizi cok değiştirdi cok bir civi bile cakamıyoruz oysa

  19. Abuk SABUK dedi ki:

    Bence şu an mensubu olduğumuz insan ırkı, dünya üzerinde yaşamış ve bir şekilde yok olmuş (adına nükleer savaş deyin, salgın hastalık deyin) ilk insan ırkından geriye kalanlardan türemiş yeni bir insan ırkıdır. Piramitler hep bu ilk ırktan kalma miraslardır. Piramitlere Firavun’un doğum ve ölüm tarihinde ışık girmesi konusuna gelince, ruhban sınıfının Firavun’u yüceleştirmek için belgelere çektiği ince bir ayardır sadece.

  20. Mehmet Ali dedi ki:

    Bu iddaalar gerçekten diğerlerine göre bir hayli gerçeksi duruyor.Çünki mantıklı teoriler tasarlanmış.Fakat araştırmalarımın devamı ile sizin teorinizin devamının kesişeceğinden hiç şüphem yok.Devamını sabırsızlıkla bekliyorum.

  21. yasin dedi ki:

    piramitleri niçin yaptılar

  22. erdal yılmaz dedi ki:

    selamunaleyküm.öncelikle piramitlerin yapımı teknolojiyle alakalı bence.sebepte böyle yapıları sadece insan gücüyle hele de 20-30 yılda yapmak mümkün değil.teknoloji dünya yaratıldığından bugüne birden fazla olmak üzere insan nesli teknolojide üst seviyedeyken yok olmuş olabilir.bu kaçıncı nesil bunu da bilmiyoruz.en makul açıklama bu olsa gerek.

  23. kardelen hüma kayacan dedi ki:

    Bence onlar teklonoji falan kulanmadılar.Bu sadece akılla ilgili bir şey bence.yani işn içinde teklonji falan yok yani.ama bildiğim kadarıyla işciler piramit bittikten sonra dilleri kesililerek öldürülüyor sebebi ise piramitlerin sırlarını kimseye söylememeleri için.ama tam olarak doğru mu bilmiyorum.

  24. nilay dedi ki:

    Evet beton kalıplarıyla açıklaması mantıklı tabi araştırmaya dayalıysa ben pek bilgi sahibi degilim firavunun odası yılda 2 kez işık alıyormuş nerden biliniyor

  25. berk dedi ki:

    süper

  26. yücelyn dedi ki:

    bence, bu yapılar mühendislik harikaları. mısırlılar o topraklara geldiklerinde piramitler oradaydı.hazır yapılmış yapıları mezar olarak kullanmışlar.amaaa… kim yaptı ??? çözeceğiz bunu.biraz müsade edin.

  27. kerem dedi ki:

    bu konuyla ilgili sunumum var ve araştırdıkça hayretler içinde kalıyorum bunlar bizden çok zeki insanlarmıydı ya da insan değilde üstün zekalı yaratıklarmıydı diye düşünüyorum

  28. damla dedi ki:

    mısır piramitlerin sırrını yazmamışsınız

  29. emine gül dedi ki:

    Bence insan tarafından yapıldı. İnsanlar yapmadı diyenlerin de ortaya bi tez atması gerekmez mi? Peki pramitlerin altında yatan binlerce insanı ve içindeki firravunu nasıl açıklayabilirsiniz?

  30. emine gül dedi ki:

    yapılma sebebi olmasaydı yapılmazdı zaten anlasşılmaz olan bu günkü teknolojiyle bile bazı olayları çözememiş olmamız sonuçta onlarıda insanlar yaptı…?????

  31. yavuz dedi ki:

    mükemmel ötesi nediyeyim
    insan oğlı bu bence yapmışlardır tamam ozaman şimdiki günümüz teknolojisi olmaya bilir ama yine de insanlık vardı

  32. hulya arpacıoğlu dedi ki:

    siz sanıyorsunuz ki onlar gerımıydıler hayır 7000 yıl once orda oyle bir medeniyet yaşamışki akıllara durgunluk kahire müzesini gezen biri olarak diyorum .

  33. erhan dedi ki:

    nasıl oluyoda bunca yıldr ayakta kalıyo inanılmaz bişey ve ozamanki teknoloji bügünkünden daha iyi oldugunu gösteriyor bence hala günümüzde çözülemiyor veya benzeri yapılamıyorsa bu muhteşem birşey zaten içine giren güneş ışıgı bile yılda iki defa girmesi neredeyse imkansız nasıl oluyoda hergün çıkan güneş yanlızca yılda iki defa içeri giriyor muhteşem birşey

  34. batuhan dedi ki:

    bir cok kölenın oldugu mısırda o piramidler o büyük taslarla deıl kucuk kucuk kaya gıbı setlerle yapılmıs olabilir orada olan toz kasırgası gıbı seyler o boslukları dolduruyor ve cok yıllar sonra bu bır mısır abidesi oluyor

  35. CİHAN dedi ki:

    bence bu pıramıtler bı dünya harıkası onları arastırırken her zaman zevk almısımdır yanı sonuçta yapan lara SAYGI duymak lazım

  36. vc dedi ki:

    bn şahsen gitttiim

  37. mervoşş dedi ki:

    Binlerce yıl önce yapılan piramitlerde bugün bile hala binlerce sır yatmaktadır.O tarihlerde piramitleri yapan insanlar herhalde bugün kullandığımız metre kavramını bilmiyorlardı. Ve bütün bunları göz kararıyla yapmaları da imkansız. Bugün bile çok düzenli bir şekilde yapılan gökdelenlerde çok hafif bir sapma söz konusu olabiliyor. Peki o zamanlar bunları yapan insanlar ölçüm için ne kullandılar. Saniye mi? Arşın birimi mi? Mısır endazesi mi? Bilemiyoruz. Şimdi bu piramitlerde, özellikle Gize bölgesindeki büyük piramidin çeşitli oranlarda ölçümlerine bir bakalım. Bunların hepsi bir rastlantı mi? Bu kadar çok rastlant ıda insani düşündürür! süper bilgii yaaa

  38. çidem dedi ki:

    çok ilginç

  39. muratyıldız dedi ki:

    nasıl mı ozaman bugunku beton harç yapıp kurdular bu kadar basit yani harc yaptılar inşa ettiler hem de kısa zamanda

  40. neşet yalçın dedi ki:

    bunu nasıl indire biliriz arkadaşlar

  41. Metin dedi ki:

    Bunca kişi oturmuş mısır’daki piramitlerden bahsediyorsunuz. Hiç kimse demiyor ki türklerde piramit yaptı hemde mısır’daki en büyük piramidin iki katı büyüklüğünde. Adı da beyaz piramit. Sadece bir tane de değil onlarca. Bunların içindede mumyalar var ve mısırdakilerden daha üstün şekilde yapılmışlar. Ve en önemlisi bu piramitler mısırdakilerden daha eski. Ne yazıkki çin bunları tüm dünyadan gizlemeye çalışıyor ve başarıyorda. Burdaki hiçkimse bunlardan bahsetmiyor baksanıza…

  42. mahmut dedi ki:

    şunu unutuyoruz…; o günkü teknolojının bu günün şartlarından üstün olabileceğini…
    bu da bi çelişki….

  43. osman dedi ki:

    mısır tarihi her zaman ilgimi çekmiştir, piramitler inşası günümüz de bile yapılamayacak kadar muhteşem eserlerdir . bence mısırlılar piramitleri kumdan rampalar kullanarak ve yüz binlerce köle yardımıyla yaptılar ama burda önemli olan bir şey daha var ki tonlarca ağırlıktaki taşları nil nehrinin öteki yakasından oraya nasıl getirdiler…

    piramitler hakkında bir çok teori var ama gerçek şu ki ,

    piramitler yeryüzünün gelmiş geçmiş en büyük bulmacalarından biri

  44. sedatt dedi ki:

    mısır tarihi her zaman ilgimi çekmiştir, piramitler inşası günümüz de bile yapılamayacak kadar muhteşem eserlerdir . bence mısırlılar piramitleri kumdan rampalar kullanarak ve yüz binlerce köle yardımıyla yaptılar ama burda önemli olan bir şey daha var ki tonlarca ağırlıktaki taşları nil nehrinin öteki yakasından oraya nasıl getirdiler…

    piramitler hakkında bir çok teori var ama gerçek şu ki ,

    piramitler yeryüzünün gelmiş geçmiş en büyük bulmacalarından biri

  45. kürşad dedi ki:

    arkadaşlar o piramitlerin ayakta durması için alttan değil üstten başlamak gerekiyor!!

  46. TARIK dedi ki:

    mısırlılar matematik gometri astronomi tıp gibi alanlarda günümüzde bile zor bilinen buluşlar yapan bilim insanlarına sahipti .böyle bir uygarlığın piramitleri inşa etmek için mantıklı çozümler üreteceğini düşünüyorum

  47. mert dedi ki:

    Piramitlerde kullanılan taşların, kalıp içerisine dökülerek yapılması fikri yapılışının kolay olabilmesine imkan vereceğinden mantıklı geliyor.Ancak kalıp kullanılarak bu kayaların elde edilmeside bi okadar zordur.Bukadar büyük kayaları döküm yöntemiyle elde etmek beraberinde muazzam sıkıntılar getirir.Günümüzde bu boyutta , sertlikte ,mukavemette ve süreklilikte (çatlak olmadan) döküm yapamaz ve böyle bir taş elde edemeyiz. Jeoloji mühendisleri yada maden mühendisleri bu kayaların döküm yöntemiyle elde edilmediğini çok rahat anlayabilirler diye düşünüyorum. Ve bu tartışmayıda noktalandırmış olabilirler.

  48. bence böle değil dedi ki:

    insan gücü yetmiyorsa zekası yeter :Dya da hayvan gücü .Piramitlerin üçgensel yapıda olması seviyeli inşa edilmenin bir göstergesidir.Peki ama piramitler neden inşa edildi?Sadece ‘Nasıl yapıldı?’ sorusu yetmez bence.

  49. Mc SeFa dedi ki:

    SLM BEYLER BEN SEFA PİRAMİTLERİN BU KADAR ÖZELLİĞİ OLDUĞUNU BİLMİYORDUM BU YAZIDA EMEĞİ GEÇENLERE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM İYİ GÜNLER….

  50. Erhan dedi ki:

    Bana göre bu taşların bazıları 20 ton ve 70 ton arasında ise bunu piramitlere kadar getirip ve ordanda metrelerce yükseklikliğe kaldırmak imkansız. Bence şimdiki günümüzdede olduğu gibi kalıpçılık yapılmıştır burda tek tek kalıp yapılıp kare ve dikdörtgen şeklinde kalıplar yapılarak içerisini doldurup bu kaya kalıplarını elde edip yerleştirilmiştir. Yoksa bu kadar keskin ve düzenli bir şekilde o taşların kesilmesi yine imkansız ve kesilsede kırılan parçaların atıkları olmaması yine imkansız.

  51. anonim dedi ki:

    Ya arkadaşlar hiç kafa yormayın 70 tonu nasıl kaldırabilir bir insan gücü ? hadi kaldırdı 143metre çıkıp o taşı oraya nasıl koydular ? bu işin içinde bir iş var insan gücüne benzemiyor he ben uzaylılar yaptı demiyorum ama bir insan işine benzemiyor. Hiç kafa yormayalım bence dahada derin araştırmayalım bazı şeyler saklı kalmalı bazı şeyleri dahada çok araştırmızda korkutucu bir gizem çıkar hiç kafa yormayın dünyanın 7 harikasından biri diyip geçelim 😀

  52. Tanem dedi ki:

    bu çok uzun ama ben bunu defterime nasıl yazacağım gece 2 den beri araştırıyorum bir türlü kısa bulamadım.

  53. filiz dedi ki:

    bence daha farklı maddelerden yapılmıştır ve kireçten yapılsaydı yapılar bozulurdu gerçekten bir dünya harikası muhteşem diye biliririm araştırıp konuşmak lazım

  1. 27 Mart 2007

    […] Bu teori farklıydı, çünkü kayaların yerinde oluşturulduğunu söylüyordu! Piramitlerin “kaba kuvvet” esasına dayalı olarak yapılmasının neden imkansız olduğunu önceki yazımızda (Piramitler nasıl inşa edildi? – 1) açıklamıştık. Bu yazımızdaysa konuya kaldığımız yerden devam ediyoruz ve in situ (yerinde) taş oluşturmanın gerçekçi bir teori olup olmadığını inceliyoruz. Buyazı dizisi opereysin.com a aittir. […]

  2. 8 Haziran 2007

    […] Eylül 2006 yılında Opereysin’da piramitlerin yapım sürecine dair bir yazı dizisi yayınlandı (Piramitler nasıl inşa edildi? 1 2 3). Oldukça ilgi çekici bu yazı blogcuların dikkatinden de kaçmadı. Hikayenin bundan sonrasını Opereysin’dan dinleyelim: Türk blog camiası bu durumu fark etmekte gecikmedi. Wolkanca ve Ekaraot konuyu bloglarına taşıdılar. Aslında “konuyu” taşımadılar, “yazıyı” taşıdılar. 3 yazıdan oluşan seriyi bloglarında tek yazıda birleştirdiler. Üstelik sayfanın görünen bir yerine Opereysin’dan alındığını belirten bir yazı eklemeyi de düşünmediler. Her nedense 2 sitede de “Bu yazı opereysin.com dan alıntıdır.” yazdı ama, göze batmayacak bir yerde, yazının tam ortasında! […]

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir